Україна останнім часом робить все більше кроків назустріч європейському законодавству. І автомобільні норми і правила не є винятком. Оскільки ні для кого не секрет, що саме автомобільний транспорт вносить в атмосферу чи не левову частку забруднюючих речовин, боротьба з умовно більш “брудними” видами транспорту має на меті зробити повітря і простір українських міст чистішим. Далі на mykolaiv-yes.
Дихайте глибше
У Миколаєві проблема брудного повітря стоїть не так гостро, як, наприклад, в мегаполісах на зразок Києва або Дніпра. Виною тому – промисловість, особливо важка, металургійна, якої практично немає в Миколаєві, але яка в асортименті присутня в багатьох інших українських містах. Саме тому списувати стрімке погіршення якості миколаївського повітря на заводи не представляється можливим. І одними лише автолюбителями, які до сих пір активно використовують радянський автопарк і навіть вважають за краще його самостійно ремонтувати, теж пояснити навряд чи вийде. Адже на перевірку виявляється, що не тільки приватний, легковий, але і великовантажний, і комунальний транспорт не поспішає відповідати одіозним автомобільним євро-нормам. І, вже тим більше, українці в більшості своїй не стоять в багатокілометрових чергах, щоб придбати електроавтомобіль, або, хоча б, гібрид. На противагу цим модним і легким “дітям двадцять першого століття” миколаївці досі купують бензинові авто, а багато – і зовсім віддають перевагу дизельним.
Не купиш ні за що
А що ж є причиною такого ставлення жителів країни до придбання модних, сучасних і безпечних автомобілів? Перш за все, варто відзначити неплатоспроможність більшості українців в тому випадку, якщо мова заходить про придбання автомобіля з салону. Сотні тисяч наших співвітчизників (і серед них, безумовно, і жителів Миколаєва) можуть собі дозволити купувати виключно автомобілі з пробігом, тобто не нові. Більш того – навіть такі машини часто змінюють своїх господарів не по одному разу, оскільки їх ціна виявляється привабливою для все нових і нових груп населення.
Якщо ж говорити про екологічні сучасні автомобілі, то їх кількість на дорогах України оцінюється приблизно всього в кілька відсотків. Адже завезти таку машину в країну і розмитнити її – той ще квест. І він коштує грошей, що для простих українців, ясна річ, часто непідйомною.
Однак не тільки екологічні фактори відлякують потенційних покупців автомобілів марки Тесла, а також гібридів. Викликає сумніви кількість зарядних станцій для електрокарів (далеко не кожна заправка може ними похвалитися), а їзда на бензині, який можна придбати буквально на кожному розі, доступна і без витрат на екологічність. Крім заправок-зарядок, чималі сумніви викликає також можливість швидко отримати технічне обслуговування для свого улюбленого залізного коня. Так, наприклад, для ремонту електроніки деяких марок автомобіль з Миколаєва потрібно відбуксирувати в кращому випадку – в Одесу, а в гіршому – в Дніпро. Плюс кілька місяців очікування, протягом яких потрібно просто запастися терпінням і користуватися або таксі, або громадським транспортом (якщо в сім’ї, звичайно, немає іншої машини – менш вибагливої в ремонті).
Так і виходить, що українці не поспішають сідати за кермо нових авто.